Wednesday 31 August 2011

Aku tetap menunggumu...

Angin menderu dengan begitu kuat sekali bagai menampar pipiku.. Kicauan burung-burung pipit menenangkan jiwaku yang sedang mengelamun. Tanpa kusedari ada seseorang sedang memerhatiku..


"excuse me...cant i disturb u one minit...kat mane dewan peperiksaan..." tanya seorang lelaki.


Soalan lelaki tadi benar-benar mengganggu lamunanku.."ishhh..mamat ni,,kacau betulla" suara hatiku berkata sambil terpinga-pinga.. "urm...dewan peperiksaan ye...urm...encik jalan terus, then belok ke kiri..ada tangga naik atas..." betul ke...huhuhu...arghh, nanti dia jumpa la tu. Tanpa melengahkan masa lelaki itu terus berlalu tanpa ucapan terima kasih.


Eeee..sombongnye..dah la tak bagi salam..pastu bla cmtu je..time-time ni la nak tanya..apesal la tak tanya guard kat depan tu..hurmm macam-macam la manusia ni. Aku lihat jam baru pukul 1.45 petang..lambatnya masa ni berjalan. Lambatnya minah ni..berak batu ke apa.. arrghh..aku gerak ke kelas dulu la..lambat sangat tunggu minah ni besiap.


"Tarraa....ko ni mengelamun je la" sapa aini yang datang entah dari mana. Yang ko pun satu..berejam dalam tandas tu ko buat apa..lemau aku tunggu tau. "Maafla cik nana intan payung oii...aku cari lipstik aku tak taw kat mana..tu yang lambat tu" kata aini sambil tersipu-sipu dek kerana kelantangan suara aku. "Aku lemau tunggu ko tau tak..ntah mamat mana datang tanya dewan peperiksaan..pastu main bla je..muka je ensem tapi....harramm" "ko de ambik no telefon ngan nama dia tak.." dengan perasaan terujanya aini bertanya. "banyakla ko punya no tepon...bukan kata nombor, muka dia pun aku tak ingat..ada faham" dengan sinisnya aku memarahi aini. "elleh ia latuh..kedekut" kata aini sambil menjelirkan lidah.


*************************************************************************************************************
Yess...kelas dah tamat..... "na,ko nak g mana tu..laju bebenor" sapa aini termengah-mengah mengejarku. "Aku nak balik la..nanti lambat jalan jem..aku ni naik banyak transit..bukan macam ko..skali start dah sampai rumah" "Uhhhhh...itu macam kaa...try tengok,,skali start sampai rumah tak" Aini berseloroh.. tersenyum seketika... "Haaaaa...kan manis kalau senyum..jom aku anta ko balik.." "Sampai umah ke..." "Tak...sampai depan je.." "Kuajakkkkkkkkkkkkkkkkk!!!!!" aku dan aini terus menuju ke parking kereta.


"Larrrrrrr....sapa parking keta lagu nii...sengaiii toiii....." aini mengamuk. "Weeii...awat" "Ko tak nampak ke..aduhhh...tu besaq nak mampuih halang keta aku" bebel aini lagi. "Jom kita tengok..mana la taw, dia tak tarik handbreak" sambil menghampiri kereta jenis Honda Jazz. "Maaf..tadi saya nak cepat.." sapa suara dari belakang. "Dia ni lagi..."aku berkata di dalam hati. "Eh...tak pa, kami baru sat ja sampai..."sapaan aini lembut.   
Aku dah cukup masak dengan perangai aini ni..pantang tengok lelaki macho..ensem sket dah cair...hampeh ko aini..tadi bukan men lagi ko ngamuk ye...!!!! "Eh...cik tadikan sewaktu saya bertanya di lobi..nama saya Amir..maaf tadi tak sempat berterima kasih" kata lelaki tersebut. "Ouhh Amir...sama-sama.." "Nama cik...??"tanya amir. "Ehhh...nama saya Aini dan ini kawan saya nana ehh liyana." tiba-tiba aini mencelah sambil tersipu-sipu. "Erkk...ia nama saya liyana..panggil je saya nana" sapaanku. "Maaf urrmm....en amir, kami nak cepat ni..boleh alihkan kereta tak" "Boleh..boleh...maaf,, ini nombor telefon saya" kata amir. Aku dan aini bergerak ke kereta sambil membuat muka..aku tak minta pun nombor dia tadi.. "ko tak nak...bagi aku" sampuk aini. "eh..minah ni..over plak,, dia bagi aku bukan ko..senggggg.." 


"Bye aini...." "bye...jumpa esok" sapa aini..


*************************************************************************************************************
Arrgghhh letinya...kelas hari ni betul-betul memenatkan..perangai aini pun boleh tahan.. Urm...Amir,,konsultan n............tiba-tiba telefonku berbunyi. "Kak ngah balik tak minggu ni..kalau tak balik kami nak pegi umah akak" adikku yang nombor 4. "Akak tak balik la..ada kelas minggu ni..mai la umah akak" "Ok kak...bye....nanti adik nak turun KL adik kol balik" adik menamatkan panggilan. aku terus bergerak ke bilik dan mandi. Selesai solat magrib,,aku terus membaca al quran sementara menunggu isyak. Selesai sudah amalan untuk hari ini..tiba-tiba ingatanku laju kepada lelaki siang tadi..eh,,mana kad dia ye.. 


No comments: