Friday 31 May 2013

Manusia...Manusia..Manusia...BersahabtLah Dengan ALLAH..

Bersahabat dengan Allah bukanlah semudah sebutan.
Akan diuji dan diduga bertubi-tubi..
 Siapa yang sanggup dan tahan Siapakah yang sanggup menyerahkan jiwa raga Dan segala-galanya untuk teman yang tertinggi ini? 
Tidak ramai yang sanggup... Sebab itulah orang yang terpilih Menjadi teman Tuhan di dunia bukanlah sebarang orang Susah mereka Kesabaran mereka Pengorbanan mereka Adalah semaksima kemampuan seorang manusia
Golongan ini adalah pilihan Tuhan Bukan boleh diminta-minta Adapun bagi kita Kalau diakui sebagai hamba Itu sudah cukup besar dan sangat bermakna Cukuplah itu sebagai jaminan kita Terselamat dari azab api neraka... 

"Wahai Tuhanku, aku manusia lemah, namun Engkau tentukan kesusahan dan kepayahan buat aku sedangkan aku lemah dalam menanggungnya. Tidak mengapalah wahai Tuhan, aku berharap dengan keadaanku ini Engkau akan belas kasihan padaku dan membantu aku mengatasinya."


No comments: