Thursday 10 January 2013

Akhirnya cinta itu bukan milikku...

Ya Allah..apapun yang telah engkau rencanakan untukku, 
Berikanlah keihklasan dihatiku menerima semua takdirmu..
Aku mempunyai banyak keinginan tetapi hanya Engkau yang menentukan segalanya..

Semua takdirMU adalah Mutlak..!!
Semua takdirMU nyata..!!
Dan semua takdirMU adalah yang terbaik dan aku yakin itu..

Namun Ya Allah…..
Kali ini aku mempunyai harapan yang besar padaMU..
Aku titipkan hati ini padaMU..
Hati dalam keadaan mengharapkan kebahagiaan Dunia dan Akhirat  dariMU..

Ini bukan kegagalan…
Kekecewaan yang sedang aku rasakan...sudah menjadi jalan dariMU..
Apa lagi yang perlu aku risaukan…
Yang aku tau adalah mencintaiMU dan Mencintainya….

Ya Allah,,
Ampunilah dia yang telah memutuskan silaturrahim kami…
Ampunilah dia atas segala kesalahan yang dilakukan oleh sebabku…
Ampunilah dia karena tidak menghargai cinta ini…
Ampunilah dia yang aku sayangi…..

Aku tak ingin gara-gara luka dan kekecewaan dihatiku ini menghambatnya menuju SyurgaMU..
Berikanlah aku keihklasan Ya Allah….
Aku tak ingin diakhirat kelak ia menunggu maaf dariku…
Kerana aku telah memaafkannya sejak dulu…

Sesungguhnya semua kesalahn terletak padaku bukan padanya…
Ampunilah dia Ya Allah...

2 comments:

Anonymous said...

Cinta..
hadir tanpa kita duga tanpa kita sangka
andai dia bukan utk kita mgkn kita perlu lepaskan dia
tertulis di luh mahfuz siapa gerangan jodoh kita
Ya, Allah..bgla kekuatan utk menjalani khdpn dengan cintaMU dgn cinta insan yg dia adalah jodoh terbaik buat kita dunia & akhirat...

Anonymous said...

Yang membuat kita kuat
adalah DOA..
Yang membuat kita dewasa
adalah MASALAH..
Yang membuat kita maju
adalah USAHA KERAS..
Yang membuat kita hancur
adalah PUTUS ASA..
Yang membuat kita semangat
adalah HARAPAN DAN
IMPIAN..